logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۵۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون رئیس جمهور:

نفت دیگر قیمت 100 دلاری را تجربه نمی کند/زنجان می تواند شهر گردشگر شود

نفت-دیگر-قیمت-100-دلاری-را-تجربه-نمی-کند-زنجان-می-تواند-شهر-گردشگر-شود

معاون رئیس جمهور گفت:پیش بینی ها نشان می دهد که دیگر هیچ وقت قیمت نفت به 100 دلار نمی رسد و باید به ظرفیت های دیگر فکر کرد.

به گزارش موج رسا; 

علی اصغر مونسان در مراسم تجلیل از برگزیدگان عرصه خدمت استان زنجان با عنوان جشنواره شهید رجایی، با تبریک هفته دولت،اظهار داشت: جشنواره شهید رجایی فرصتی برای دولتمردان است تا خدمات خود را به مردم ارائه کنند.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم شکل گرفته است و فعالیت های خود را ادامه می دهد، گفت: دولت یازدهم در دوران مشکلات سخت اقتصادی که عمده شاخص های اقتصادی منفی بود،دولت را تحویل گرفت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز کشور در وضعیت مقتدرانه ای قرار دارد و دریچه های تعامل با دنیا به ویژه در حوزه اقتصادی باز شده است،گفت: ارتباطات پولی و مالی در حال گسترش است.

وی گفت: گره های متعددی مالی و اقتصادی با دنیا در حال حل و فصل است و مشکلات جدی تولیدکنندگان و صنعتگران برای نقل و انتقال ارز و تامین مواد اولیه و تجهیزات یا برطرف شده یا در حال برطرف شدن است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حذف واسطه های بین المللی در خرید تجهیزات از سایر کشورها،خاطرنشان کرد: ارتباطات، صنعتی و حمل و نقل بین المللی امروز برقرار شده است و مشکلات جدی برطرف شده است.

مونسان یادآور شد: در بخش نفت، گاز و پتروشیمی بازارها از دست رفته و با کاهش صادرات نفت مواجه بودیم و آنچه می توانستیم بفروشیم قابلیت در آمد را نداشت.

وی ادامه داد: شاید کسی فکر نمی کرد که ایران در دولت دوازدهم سهم خود را از بازار نفت پس بگیرد چرا که دارای ارزش اقتصادی و امنیت ملی است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با تدبیر وزارت نفت در بازه زمانی کوتاهی سهمیه نفت برگشت.

مونسان با بیان اینکه قیمت نفت در حال حاضر 44 دلار است در حالی که این میزان در دولت دهم 104 دلار بود، افزود: اقدامات خوبی دولت یازدهم در بعد داخلی انجام و تورم چند ده درصدی به چند درصدی رسید.

وی ادامه داد: تورم 40 درصدی به زیر 11 درصد رسید  و به رشد اقتصادی هشت درصدی دست یافتیم.

معاون رئیس جمهور گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی کشور تعطیل و برخی ها نیز با بهره بری کم کار می کردند که با کمک دولت به ویژه به صنایع کوچک مشکلات کاهش یافت.

مونسان میزان اشتغال خالص را صفر عنوان کرد و گفت: دولت موفق شد تا 600 هزار شغل را در سال ایجاد کند.

وی بیان داشت: ایجاد امید از دیگر اقدامات دولت بود و این امر موجب شده بود تا برخی از تولید کنندگان نا امید شوند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور، گفت: طول مدت ویزای فرودگاهی از 15 به 90 روز افزایش یافت که تسهیل جدی برای ورود گردشگران محسوب می شود.

مونسان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تبریز به عنوان شهر جهانی فرش، اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و مشهد به عنوان شهر سنگ های قیمتی دست یافته است که امیدوارم با همکاری زنجان نیز یک اثر به ثبت جهانی برسد.

وی با بیان اینکه استان زنجان مسیر رو به رشدی را پیموده است، گفت: با وجود این ظرفیت ها امیدوارم شاخص ها در بخش خدمات و گردشگری ارتقا یابد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: استان زنجان دارای ظرفیت های گردشگری متعددی است که با بودجه دولتی امکان توسعه وجود ندارد و باید به دنبال بخش خصوصی باشیم.

مونسان با بیان اینکه شهر گردشگر مطرح شده است که امیدواریم یکی از شهرهای منتخب شهر زنجان باشد، افزود: باید بتوانیم خود را از بودجه دولت مستقل کنیم.

وی برضرورت توجه به بخش خصوصی برای توسعه تاکید کرد و گفت: باید استان زنجان نیز به دنبال توسعه بخش گردشگری باشد.//ن

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر